Обмеження тривалості щорічних відпусток в умовах воєнного стану
22:23 06.05.2024
Бухгалтер — одна з найвідповідальніших професій. Адже саме в руках цих спеціалістів знаходиться документація з фінансової частини кожної установи. А чим займаються бухгалтери бюджетної сфери у нашій територіальній громаді?
Відділ бухгалтерського обліку та звітності виконавчого комітету Мліївської сільської ради є виконавчим органом Мліївської сільської ради. Відповідно до затвердженого штатного розпису у відділі працює 5 бухгалтерів (головний бухгалтер, спеціаліст І категорії та 3 спеціалісти ІІ категорії) та уповноважена особа – спеціаліст із публічних закупівель.
У Мліївській громаді функціонують 15 комунальних установ (заклади загальної середньої освіти, заклади дошкільної освіти, заклад позашкільної освіти, заклади культури та спорту, заклади соціального захисту та охорони здоров’я, архів, комунальні підприємства) кількість працюючих в них, налічує більше двохсот жителів громади. Діяльність даних комунальних установ здійснюється за рахунок фінансування з місцевого бюджету.
Особливістю діяльності бюджетних установ є те, що метою їх діяльності не є створення прибутку, а досягнення передбачених планами та кошторисами показників, виконання передбачених програмою фінансування завдань і функцій.
Крім того, бюджетним установам дозволяється здійснювати господарську діяльність: надавати платні послуги, здавати в оренду майно, яке знаходиться у комунальній власності, що дозволяє одержувати додаткові надходження — спеціальні кошти. Бюджетні установи свої видатки суворо планують в спеціальних документах — кошторисах, які складаються кожною бюджетною установою та узагальнюються в зведених кошторисах вищого розпорядника. Зведені кошториси кожен головний розпорядник надає в Міністерство фінансів для включення до видатків Державного бюджету на наступний бюджетний рік. Таким чином кошторис кожної бюджетної установи є складовою Державного бюджету України.
Виходячи з того, що в діяльності бюджетних установ мають місце як бюджетне фінансування, так і власні кошти зароблені установою, організація та ведення бухгалтерського обліку в бюджетних установах має свої особливості. Вони полягають в тому, що необхідно вести облік та здійснювати постійний контроль за отриманими асигнуваннями, власними надходженнями та їх використанням відповідно до вимог, встановлених Бюджетним кодексом, інструкціями Державного казначейства та згідно затвердженого кошторису фінансування діяльності установи.
На сьогодні бюджетні установи відкривають рахунки в органах Державного казначейства, які здійснюють касове обслуговування установ та контроль за витрачанням коштів.
У цілому організація бухгалтерського обліку здійснюється відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Але зважаючи на те, що в їх діяльності використовуються державні кошти та майно, ведення обліку активів, зобов’язань та капіталу суворо регламентується інструкціями Державного казначейства України. Так, для цих організацій наказами Держаного казначейства затверджений План рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ та Порядок його застосування, Інструкція про кореспонденцію рахунків, затверджені форми меморіальних ордерів, карток і книг бухгалтерського обліку, Інструкції з обліку запасів, необоротних активів, грошових коштів та розрахунків. А також багато інших, що в цілому врегульовують облік окремих видів активів, зобов’язань та власного капіталу бюджетних установ.
Бухгалтер — це не лише про дебет з кредитом. Ця професія вимагає від спеціаліста максимальної зосередженості та уваги. Саме бухгалтери займаються нарахуванням зарплати, готують та відправляють звітність до казначейської, фіскальної, статистичної служби, Пенсійного фонду України, стежать за фінансовими потоками, слідкують за витратами, проводять інвентаризацію та обробляють документацію, пов’язану з доходами та видатками бюджетних установ.
Обмеження тривалості щорічних відпусток в умовах воєнного стану
22:23 06.05.2024
Вихідна допомога при звільненні
22:12 30.04.2024
Як підтвердити страховий стаж, якщо немає трудової книжки або записів у ній
Якщо трудової книжки немає або в ній відсутні необхідні записи чи містяться неправильні, неточні дані про періоди роботи, для підтвердження стажу приймаються::14:37 17.04.2024
Аліменти у 2024 році: які суми виплачуються на дітей
Аліменти - це кошти для утримання, які закон зобов'язує платити одного з батьків неповнолітньої дитини. Їх можуть перераховувати в добровільному порядку, а можуть - за рішенням суду.16:47 08.04.2024
Розрахунок страхового стажу для нарахування лікарняних.
Для розрахунку суми допомоги згідно з листком непрацездатності страхувальнику необхідно визначити страховий стаж працівника, оскільки від правильності його обчислення залежить розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності.10:42 02.04.2024
Які пільги мають особи з інвалідністю щодо відпусток?
Чинне законодавство передбачає систему пільг та гарантій працівникам з інвалідністю. Зокрема, це стосується тривалості та порядку надання відпусток. Тривалість відпустки залежить від встановленої групи інвалідності. Зокрема, особам з інвалідністю I і II груп надається щорічна основна відпустка тривалістю 30 календарних днів, а особам з інвалідністю III групи – 26 календарних днів (ч. 7 ст. 6 Закону України «Про відпустки»).16:28 25.03.2024
15:31 18.03.2024
Що треба знати при звільненні з роботи
Якщо працівник бажає звільнитися, він повинен знати певний алгоритм дій при звільненні, на що йому потрібно звернути увагу, що робити у разі неправомірного звільнення та невиплати заробітної плати при звільненні.17:27 11.03.2024
Відділ планування бухгалтерського обліку та звітності інформує
Страховий стаж – період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий.17:30 04.03.2024