Що ми можемо зробити вже сьогодні, щоб було забезпечено «завтра»?
Наше сьогодення складне, у кожного є власні переживання, тривоги щодо існування «завтра» і чи взагалі буде існувати «завтра». Та психологи говорять для подолання внутрішніх страхів необхідно пройти наступні етапи емоційного становлення:
Тож, вибір за нами залишатися в зоні страху чи отримати нові знання та застосували їх для власної реалізації «тут і зараз».
Давайте поговоримо про можливості сьогодення для відновлення себе, відновлення країни, про власний розвиток та створення нових робочих місць та джерел доходу.
Як, вже ми писали, неодноразово, наша громада має не реалізований потенціал - це туристичний напрямок. Мліївська громада має в центрі гарну туристичну дестинацію: маєток/музей родини Симиренків, дендропарк, дім науки та родинна церква. Довкола цих об’єктів є можливість створити туристичний кластер: об’єднання мешканців, бізнесу, комунальних установ та органу місцевого самоврядування для розвитку сільського/зеленого/аграрного/пізнавального/наукового туризму. Саме зараз спостерігається збільшення туристичної активності внутрішнього туриста, за останніми статистичними даними рівень внутрішнього туризму повернувся до «ковідного стану». Експерти пов’язують це з міграцією населення і бажанням більше дізнатися про своє коріння, про історію того краю куди вимушені переселитись, також певну частку аудиторії займають військові, які під час тимчасового проживання у громадах потребують відновлення, емоційної стабілізації/мотивації жити далі.
Всесвітня туристична організація говорить про основні тренди (переосмислення, інновації, розвиток) в туризмі на сьогодні:
- Персоналізованість. Тобто, відпочинок, екскурсії, розваги - людина може скласти свій варіант відпочинку обравши із переліку, який пропонується туристичним кластером;
- Імерсивність/інтерпретація (Імерсивний - той, який створює ефект занурення у задані обставини), тобто той що дає нові знання, враження, справжні емоції, особистий досвід, натхнення, нові проекти. Це можуть бути майстер класи, виконання сумісних завдань, квестів, флешмобів, реконструкція історичних подій, занурення в інші умови проживання, події, атракції;
- Природа/природні парки, аграрний туризм, екологічний туризм, етнографічний туризм, гастрономічний туризм.
Кожен тренд може бути розвинений у нашій громаді, треба лише почати. Тут кожен мешканець громади може знайти собі власну справу:
- пусті садиби можуть стати гостинними дворами, і приймати гостей;
- виробники крафтової продукції можуть створити дегустаційні площадки та імерсивні заняття, де гості громади можуть (за певну плату) відвідати особливі продукти, що створюються/вирощуються на території громади, також придбавати, як подарункові набори крафтову продукцію;
- власники мінівенів чи автобусів можуть на постійній основі перевозити гостей громади від локації до локації;
- можуть бути створені на постійній основі ярмарки садівництва, домашньої продукції/ та тематичні фестивалі;
- активні мешканці можуть освоїти нову професію: туристичний гід і створювати та просувати власні цікаві маршрути;
- майстри народно-прикладного мистецтва можуть проводити імерсивні майстер класи
- музеї створити нові форми ознайомлення з історичними подіями, використовуючи нові тренди подання інформації: персоналізація та імерсивність;
- центри культури та дозвілля, можуть розвивати та підтримувати соціально-важливих, культурно-творчих, пізнавально - розважальних, художньо-естетичних ініціатив; впроваджувати нові форми організації дозвілля відповідно до потреб населення/гостей громади; надавати інформаційні/методичні послуги, консультації культурно-дозвіллевим, гостьовим садибам та іншим закладам в організації змістовного відпочинку;
- Окремою темою може стати створення ФЕРМЕРСЬКОГО ЛОГІСТИЧНОГО ХАБУ (логістичне об’єднання для ефективної реалізації вирощеної/виробленої продукції одноосібників).
Перелічене не є вичерпним, можливості поряд… Це лише частка з якої можна створити «точку економічного зростання» для кожного учасника кластеру і для громади в цілому. Ресурси та потенціал є, потрібно лише ініціативна група, яка б була зацікавлена в такому розвитку подій і готової почати навчатись для створення власної справи і стати частинкою туристичного кластеру громади.
У світі зростає зацікавлення українським культурним спадком, тому варто не упустити цю нагоду, щоб віднайти, зберегти, переосмислити й належно представити його не тільки іноземній аудиторії, а й українцям. ( https://www.ukrainer.net/turyzm-vidnovlennia/)
А ось яка інформація про Мліїв, громаду та родину Симиренків є в інтернет мережі: https://travelua.com.ua/ukraine/cherkashhina/gorodishhenskij/mlijiv.html
Мліїв - яблунева столиця України https://youtu.be/tYAxGJ_oxhk?si=gWE8LtITOS8mxIPs
https://youtu.be/tXP0e04VazE?si=z7zPi-SMwLAbDecf
https://youtu.be/-FlOoy2tmm8?si=A78Hp6ysrO3unOUT
А ось місця Черкащини, які мають ініціативних людей та популяризують власні туристичні дестинації: https://tourbaza.com/home/ukraine/center/cherkashhina.html, https://discover.ua/inspiration/top-10-misc-cerkasini, http://ruraltourism.com.ua/index2.php?a=oblast&id=71
Тож, звертаємо Вашу увагу, почитайте, подумайте, все колись було на початку, можливо саме Ви можете стати початком нової історії нашої громади. Якщо Вас цікавить тема, ви готові навчатись і стати «першими ластівками», дайте зворотній зв’язок на електрону адресу: starosillya-oms@ukr.net : де Ви бачите себе у розвитку туристичного кластеру? Яку б тему ви обрали для себе?