A A A K K K
для людей із порушенням зору
Мліївська громада
Черкаська область, Черкаський район

Листки непрацездатності з 01 листопада 2021 року оформляються тільки в електронному форматі. Тож важливо знати, як вони формуються, коли нараховуються виплати та які особливості електронних листків непрацездатності.

Дата: 26.02.2024 14:18
Кількість переглядів: 37

Фото без опису

Механізм створення е-лікарняного

Відкриття е-лікарняного проводиться автоматично після внесення в систему медичного висновку лікарем, до якого звертається особа з певним страховим випадком, відразу вказується дата відкриття та передбачена дата закриття лікарняного або його продовження. Якщо застрахована особа видужає раніше «планової» дати – після звернення до лікаря дата закінчення змінюється.

 

Взаємодія працівника та роботодавця

Після відкриття е-лікарняного працівник повинен повідомити свого роботодавця про тимчасову непрацездатність. На цьому дії працівника закінчуються. Сповіщення про відкриття е-лікарняного надійде роботодавцю в кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.

 

Важливі питання щодо е-лікарняних

Сформований е-лікарняний стане доступним для перегляду у день його створення, однак підстава для надання матеріального забезпечення з’явиться  лише після зміни статусу лікарняного із «закритий» на «готовий до оплати». А  це відбудеться не раніше, ніж через 7 днів після дати закриття, однак у випадку допомоги по вагітності та пологах – через 7 днів після дати відкриття.

При цьому лікар протягом семи днів може вносити зміни та й взагалі скасувати листок непрацездатності. Тому поспішати не потрібно. У системі можна проставляти такі статуси лікарняного листа: «закритий»,  «готовий до сплати (виданий)», «помилково сформований»,  «недійсний», «оплачений».

Нарахування виплат працівнику

На призначення виплат працівнику у роботодавця є не більше 10 календарних днів з дня закінчення періоду тимчасової непрацездатності, визначеного е-лікарняним.

 

 Нюанси оформлення е-лікарняних

Трапляються ситуації коли е-лікарняний не «з’являється» у системі. Таке може трапитись, коли допущена помилка при внесені даних до медичного висновку. Якщо застрахована особа не ідентифікована Пенсійним фондом України, відомості про неї не з’являться в електронному кабінеті роботодавця.

Дані про застраховану особу в пенсійному фонді порівнюються з даними звіту з ЄСВ. Може бути розбіжність в імені чи прізвищі, або допущені інші технічні помилки, тому що система ще не досконала та й інформацію в неї вносять звичайні медичні працівники, які можуть помилитися.

Але роботодавець і фонд соціального страхування завжди відстоюють права застрахованої особи, яка сплачує страхові внески, тому потрібно домагатись внесення змін з боку медичного закладу, написання листів, підтвердження наприклад, що такий працівник дійсно працює, аби застрахована особа обов’язково отримала своє матеріальне забезпечення.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь