A A A K K K
для людей із порушенням зору
Мліївська громада
Черкаська область, Черкаський район

В Україні поновлено програму «Рука допомоги» – кредити непрацюючим громадянам з малозабезпечених сімей на початок чи розвиток власної справи

Дата: 10.10.2023 18:41
Кількість переглядів: 20

Фото без опису

Однією з цілей соціальної політики в Україні є максимальна допомога особам і родинам, які опинились у складних життєвих обставинах, та забезпечення умов для подолання цих обставин.

З початком повномасштабної війни, розв’язаної російською федерацією, створення механізмів підтримки для організації підприємницької діяльності і здобуття економічної самостійності для таких родин набуло особливої актуальності.

В рамках цієї політики Мінсоцполітики перезапускає програму «Рука допомоги», яка спрямована на допомогу малозабезпеченим особам у відкритті власної справи.

Програму було розроблено спільно зі Світовим банком, у 2016 -2018 рр. вона була пропілотована у Львівській, Полтавській, Харківській, Донецькій, Житомирській, Чернігівській областях і зарекомендувала себе як успішний соціальний проєкт. За цей період 237 підприємців змогли започаткувати власну справу.

Наразі, тимчасово згорнуту з початком повномасштабної війни, програму «Рука допомоги» поновлено. На реалізацію програми державою виділено 9,6 млн грн.

У чому суть програми?

Програма дає можливість непрацюючим працездатним особам з числа членів малозабезпеченої сім’ї отримати одноразову безвідсоткову поворотну допомогу у розмірі до 100,5 тис. грн для відкриття чи розвитку власного бізнесу

На що дається фінансова допомога?

На придбання обладнання та матеріалів, необхідних для розвитку власної справи

На яких умовах дається кредит?

Людина може отримати безвідсотковий кредит від держави строком на 3 роки для започаткування власної справи

Умови повернення допомоги?

• Або після закінчення трирічного строку з дати її отримання, однією

сумою (протягом 30 календарних днів)

• Або достроково, частинами відповідно до графіка, погодженого центром

зайнятості.

     Важливо: сума фінансової допомоги, що повертається, зменшується на суму сплачених податків, зборів і ЄСВ.

Фінансова допомога не повертається, якщо підприємцем:

• сплачено податки, збори і ЄСВ в сумі, що перевищує суму наданої допомоги;

• у перший рік з дати отримання допомоги працевлаштовано за направленням центру зайнятості не менше 2-х осіб із малозабезпечених сімей строком не менше, ніж на два роки.

Як скористатися цією можливістю?

Для отримання такої допомоги людина, яка має бажання розпочати підприємницьку діяльність, має звернутися до найближчого Центру зайнятості.

Там подати до створеної при Центрі зайнятості Комісії з питань надання допомоги на здобуття економічної самостійності малозабезпеченої сім'ї:

- заяву про надання фінансової допомоги

- бізнес-план

- довідку про несудимість.

До складу Комісії включаються представники центру зайнятості, представники органів соціального захисту населення, органів місцевого самоврядування, територіальних органів ДПС, організацій (об'єднань)

роботодавців і профспілок (за згодою).

Комісія розглядає документи і – після засідання – надсилає претенденту на фінансову допомогу письмове повідомлення про прийняте рішення.

Якщо рішення позитивне, людина має створити юридичну особу чи

зареєструватися як фізична особа-підприємець протягом 30 календарних днів з дати отримання повідомлення.

 

 

 

 

Соціальні послуги: що це та як їх отримати?

Кожен з нас опинявся в ситуації, коли звертався за підтримкою чи допомогою до знайомих, батьків чи друзів, але часом такої підтримки недостатньо. Якщо людина опинилась у скрутній ситуації, вона може звернутись за професійною підтримкою – соціальними послугами.

Соціальні послуги – це заходи з допомоги особам/сім’ям, які опинились у складних життєвих обставинах та не можуть самостійно подолати труднощі.

Ось кілька прикладів, хто і у яких випадках може звернутись за соціальними послугами:

  • дорослі чи діти, які за станом здоров’я потребують послуг (втратили рухову активність, мають інвалідність, невиліковні хвороби, психічні розлади), а також їхні сім’ї;
  • сім’ї, які зазнали шкоди внаслідок пожежі, стихійного лиха, катастрофи, бойових дій, терористичного акту, збройного конфлікту, тимчасової окупації;
  • малозабезпечені сім’ї чи ті, в яких є безробітні;
  • сім’ї, які потребують підтримки у вихованні дітей (розлучення, яке впливає на дитину, одинокі батьки, сім’ї, в яких батьки ухиляються від обов’язків, сім’ї, які виховують дітей-сиріт, сім’ї, які виховують дітей, тимчасово залишених батьками (батьки-заробітчани);
  • діти-сироти;
  • діти, які перебувають в інтернатних закладах.

Для отримання соціальних послуг, необхідно звернутися до відділу соціального захисту та охорони здоровя виконавчого комітету Мліївської сільської ради.

 

Види соціальних послуг, які надаються в нашій громаді

Соціальна послуга денного догляду

Це – соціальна послуга, спрямована на те, щоб допомогти людям, які потребують сторонньої допомоги, забезпечити їхні потреби у догляді та розвитку життєвих навичок.

Для кого ця послуга?

  • для вразливої категорії населення  та для осіб з інвалідністю, які мають фізичні та/або сенсорні порушення;
  • для людей похилого віку;
  • для людей з когнітивними розладами психіки, інтелектуальними або психічними розладами.

 Що роблять фахівці послуги?

  • забезпечують умови для денного перебування і харчування;
  • допомагають і навчають доглядати за собою (зокрема, дотримуватися особистої гігієни, вчасно їсти і приймати ліки);
  • слідкують за станом здоров’я, надають реабілітаційні послуги;
  • надають психологічну підтримку;
  • піклуються про зайнятість людини вдень і її дозвілля.

Соціальна послуга догляду вдома

Це – соціальна послуга, спрямована на те, щоб за місцем проживання (вдома) осіб, які частково або повністю втратили або не набули здатності до самообслуговування створити умови для забезпечення їхньої життєдіяльності.

Для кого ця послуга?

  • для людей похилого віку, які не здатні до самообслуговування і не мають рідних, або рідні також є громадянами похилого віку чи визнані особами з інвалідністю;
  • для осіб з інвалідністю, хворих (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більше ніж чотири місяці), які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги.

Що роблять фахівці послуги?

  • надають допомогу у веденні домашнього господарства;
  • допомагають в оформленні документів, внесення платежів, в отриманні безоплатної правової допомоги (у вигляді скерування, переадресації, супроводу до фахівця з такої допомоги);
  • допомогу у самообслуговуванні (дотримання особистої гігієни, рухового режиму, прийом ліків, годування тощо)  та допомогу при пересуванні по квартирі;  
  • навчають навичкам самообслуговування;
  • надають психологічну підтримку.

Соціальна послуга супроводу під час інклюзивного навчання

Це – соціальна послуга, яка дозволяє дитині з особливими освітніми потребами навчатися у звичайній школі та отримувати достатньо уваги від педагогів. Налагоджують ефективне інклюзивне навчання фахівці-асистенти.

Для кого ця послуга?

Для дитини, яка, відповідно до висновку ІРЦ, потребує супроводу під час навчання.

Що роблять фахівці послуги?

  • допомагають пересуватися і відвідувати потрібні місця;
  • допомагають та навчають орієнтуватися у просторі;
  • слідкують за здоров’ям дитини (за потреби вчасно надають ліки);
  • слідкують за харчуванням;
  • підтримують побутові навички самообслуговування;
  • спілкуються з дитиною і сприяють комунікації з іншими (зокрема, за допомогою жестової мови);
  • супроводжують дитину і слідкують за нею у закладах освіти, під час екскурсій, навчальних поїздок тощо.

Супроводжувати дитину під час інклюзивного навчання може соціальний педагог, один із батьків дитини або законний представник. Перед тим, як почати працювати, людина повинна пройти підготовку за програмою, затвердженою Мінсоцполітики.

 

Соціальна послуга консультування

Це – комплекс заходів, необхідних людині або сім’ї, аби вийти зі складної життєвої ситуації і адаптуватися до нових життєвих умов. Консультування – це професійне спілкування між фахівцем і людиною, яка звертається за допомогою. Фахівці послуги – переважно психологи або педагогічні працівники, які пройшли спеціальну підготовку та володіють техніками консультування.

Для кого ця послуга?

Для людей, у яких виникли складні життєві обставини через інвалідність, вік, стан здоров’я, соціальне становище; для безхатченків, які потребують консультацій; для людей, які перебувають у місцях позбавлення волі; для людей, у яких склались інші складні життєві обставини.

Що роблять фахівці послуги?

  • аналізують життєву ситуацію, що склалася, визначають основні проблеми та шляхи вирішення;
  • разом з людиною, яка звертається за послугою, складають план виходу зі складної життєвої ситуації, допомагають його реалізувати;
  • надають інформацію щодо соціального захисту;
  • надають психологічну допомогу;
  • коригують психологічний стан і поведінку в повсякденному житті;
  • формують і розвивають соціальні навички і соціальні компетенції;
  • за потреби закликають брати участь в групах самодопомоги;
  • допомагають зміцнити або відновити родинні, дружні та офіційні зв’язки;
  • консультують, як отримати правову допомогу або інші соціальні послуги, залежно від потреб;
  • консультують, як знайти роботу, допомагають з пошуками (зокрема, проводять експертизу потенційних професійних здібностей і професійної орієнтації).

Залежно від потреб, консультування може бути психологічним або правовим, разовим або тривалим.

Соціальна послуга інформування

Це отримання інформації з питань соціального захисту населення, у тому числі переліку та адрес надавачів соціальних послуг, умов їх отримання, тарифів на платні соціальні послуги, тощо.

Для кого ця послуга?

Для вразливих груп населення та жителів громади, які перебувають у складних життєвих обставинах.

Що роблять фахівці послуги?

  • надають інформацію з питань соціального захисту населення, умови їх отримання, тарифів на платні соціальні послуги;
  • надають інформацію щодо отримання медичної, правової допомоги, адміністративних послуг та інших видів допомоги, робіт, послуг.

Соціальна послуга соціального супроводу

Це – комплексна соціальна послуга, під час якої фахівці планомірно допомагають людині або сім’ї у складних життєвих обставинах подолати труднощі.

Для кого ця послуга?

Для людей, які перебувають у складних життєвих обставинах і не можуть самостійно подолати або мінімізувати негативний вплив таких обставин.

Що роблять фахівці послуги?

  • відвідують людину;
  • оцінюють її потреби, спільно з отримувачами послуг формують та реалізують індивідуальний план соціального супроводу;
  • аналізують, чи дотримується людина плану, і за потреби коригують його;
  • допомагають оформити документи;
  • спілкуються з членами сім’ї та друзями людини, аби знайти ефективні рішення;
  • надають індивідуальну або групову психологічну підтримку, залучають членів сім’ї до психотерапевтичних чи корекційних груп;
  • організовують групи взаємодопомоги;
  • готують і проводять сімейні групові наради, мережеві зустрічі;
  • залучають людину, якій потрібний соціальний супровід, до тренінгів, дискусій, засідань за круглим столом, семінарів, лекцій, надають інформаційно-освітні матеріали, інструкції, буклети, листівки;
  • у разі потреби радять людині звернутись до інших соціальних послуг та соціальної допомоги. Відтак, людина, яка виконує план, стає більш самостійною і відповідальною. До того ж, план має скерувати найближче оточення людини, як не допустити складної життєвої ситуації і як діяти, якщо це все-таки станеться знову.

Соціальна послуга представницвта інтересів

Це – соціальна послуга, під час якої команда або фахівець стають посередниками і допомагають людям, які перебувають у складних життєвих обставинах. Ситуацію може спричинити інвалідність, вік, стан здоров’я, соціальне становище, життєві звички, спосіб життя тощо. Фахівці, які представляють інтереси, – це соціальні працівники або мультидисциплінарна команда.

Для кого ця послуга?

  • для дорослої людини або дитини, які мають труднощі з відстоюванням власних інтересів у різних установах;
  • для сім’ї (зокрема, прийомної);
  • для дитячого будинку сімейного типу;
  • для сім’ї опікунів/піклувальників;
  • для людей, які постраждали від торгівлі людьми чи насильства у сім’ї;
  • для людей які перебувають у складних життєвих обставинах.

Що роблять фахівці послуги?

  • допомагають оформити або відновити документи;
  • допомагають зареєструвати місце проживання;
  • допомагають розшукати рідних та близьких, відновити родинні та соціальні зв’язки;
  • пояснюють, як отримати доступ до ресурсів і послуг за місцем проживання;
  • шукають потрібних фахівців або організації, підприємства, органи, заклади, установи тощо;
  • ведуть переговори від імені людини, яка звернулася за послугою;
  • надають послуги перекладача (для іноземців та людей без громадянства, які на законних підставах проживають або перебувають на території України).

Фахівці надають консультації один раз на тиждень протягом місяця (не більше 3 годин на місяць) або один раз на місяць, після перегляду індивідуального плану, або разово (не більше 3 годин). Поспілкуватися із спеціалістами можна як на їхньому робочому місці, так і вдома. Все залежить від домовленості та цілей.

Соціальна послуга соціальної профілактики

Це – соціальна послуга, що має попередити, обмежити та зупинити негативні соціальні та особистісні явища. Фахівці складають індивідуальний план або профілактичну програму для людей, яким треба змінити небезпечну поведінку на таку, що мотивує до здорового способу життя (часто для людей, які мають залежність).

Існує 3 види соціальної профілактики: первинна (якщо проблема або негативне явище в людини, яка звертається, ще не сформовані); вторинна (якщо існує високий ризик розвитку проблеми); третинна (якщо проблема або негативне явище вже існує і завдає негативних наслідків).

Для кого ця послуга?

  • для людей, яким треба змінити небезпечну поведінку на таку, що мотивує до здорового способу життя;
  • для людей, яким треба профілактика, реабілітація, програма замісної чи антиретровірусної терапії;
  • для людей, яким треба зробити тести на ВІЛ та ІПСШ;
  • для людей, яким потрібні рекламно-інформаційні матеріали, індивідуальні засоби (зокрема, шприци, презервативи).

Що роблять фахівці послуги?

  • складають індивідуальний план або профілактичну програму, зважаючи на потреби людини, яка звернулась;
  • попереджують про загострення проблем, які існують, і намагаються уникнути їх;
  • мотивують людей, які звернулись, до зміни поведінки;
  • мінімізують ризик повторення (рецидиву) проблем або негативних явищ;
  • допомагають людям, які зазнали негативних наслідків, адаптуватися, інтегруватися та ресоціалізуватися.

Також людям, які звернулися за послугою, проводитимуть профілактику, показуючи соціальну рекламу, інформаційноосвітні матеріали, лекції, відеолекторії, проводячи бесіди (групові та індивідуальні), семінари, тренінги, тощо.

Соціальна послуга натуральної допомоги

Це – соціальна послуга, що допомагає людині або сім’ям отримати продукти харчування, засоби особистої гігієни та догляду, одяг, взуття, паливо тощо. Структурний підрозділ з питань соціального захисту населення вирішує: надавати послугу за рахунок бюджетних коштів чи відмовити. Недержавні надавачі соціальних послуг ухвалююють такі рішення самостійно.

Для кого ця послуга?

  • для людини або сім’ї, які належать до вразливих груп населення;
  • для людини або сім’ї, які перебувають у складних життєвих обставинах, спричинених інвалідністю, віком, станом здоров’я, життєвою ситуацією (наприклад, карантин, військовий конфлікт) тощо.

Що роблять фахівці послуги?

  • надають продукти харчування;
  • забезпечують засобами особистої гігієни та догляду;
  • купують санітарно-гігієнічні засоби для прибирання;
  • надають одяг, взуття та інші предмети першої необхідності;
  • забезпечують паливом.

Перш ніж надати соціальну послугу, фахівці із соціальної роботи, соціальні працівники чи соціальні менеджери мають оцінити потреби людини або сім’ї, які потребують допомоги. У разі потреби можна залучити також медичних працівників. Соціальну послугу можна отримувати постійно, періодично або тимчасово, враховуючи ситуацію.

 

Підготувала фахівець із соціальної роботи Людмила Мойсюк,

за матеріалами Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ)

________________________________________________________________________________

Відділ соціального захисту населення та охорони здоровя інформує

 

Шановні мешканці громпади! У зв'язку з впровадженням карантинних заходів, викликаних поширенням інфекції коронавірусу, появою нових стресових ситуацій та можливих фінансово-економічних труднощів збільшуються ризики вчинення домашнього насильства. Домашнє насильство – це дії або, навпаки, бездіяльність не тільки фізичного, а й психологічного, сексуального або економічного насильства, що вчиняються в сім’ї або між родичами, незалежно від того, спільно чи окремо вони проживають.

Треба знати:

Найбільш розповсюдженими проявами домашнього насильства буває: побиття, примус до сексу чи зґвалтування, психологічний тиск, зокрема, заборона працювати чи мати власне життя поза родиною, переслідування та домагання, сексуальна експлуатація. Ті, хто схильні вчиняти насильство, можуть використовувати ситуацію з карантином на свою користь: збільшувати свою владу та контроль, аби обмежити доступ як до матеріальних, так і до соціальних благ. Зокрема, унеможливити пересування, використання продуктів першої необхідності тощо.

Що робити, якщо ви переживаєте домашнє насильство:

* Будьте готові до того, що соціальна ізоляція може вплинути на психологічний стан вашої родини та/або вашого партнера. Ніхто не винен у тому, що через пандемію COVID-19 ми певний час мусимо жити в нових реаліях.

* Зменште джерела стресу. Читайте новини лише на офіційних джерелах, не витрачайте на це заняття цілий день. Підтримуйте зв’язки з рідними та близькими, які можуть вас вислухати та підтримати (як морально, так і практично).

* Візьміть під контроль те, що можете контролювати. Дотримуйтеся графіку дня настільки, наскільки це можливо. Займайтеся спортом та спіть достатньо.

* Якщо ви знаєте, що насильство може вчинятися у стані алкогольного сп'яніння, позбавтеся алкоголю вдома.

* Складіть план безпеки у разі посилення домашнього насильства. Тримайте документи, гроші та речі першої потреби в одному місці. Переконайтеся в тому, що маєте до кого звернутися з проханням по допомогу та знаєте, як можете вийти з дому у разі небезпеки.

Контактні дані загальних та спеціалізованих служб підтримки осіб, постраждалих від домашнього насильства та/або насильства

за ознакою статі:

102- відділ поліції;

15-47 – Урядова «гаряча лінія» для осіб, які страждають від домашнього насильства. Дзвінки є безкоштовними зі стаціонарних та мобільних телефонів, анонімними й конфіденційними;

0 (800) 500 335 або 116 123 (з мобільного) – Національна гаряча лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної дискримінації. Дзвінки безкоштовні зі стаціонарних та мобільних телефонів будь-яких операторів по всій території України;

103 – виклик бригади швидкої медичної допомоги.

Пам’ятайте! Якщо ви чуєте, що ваші сусіди гучно сваряться і сварка переходить у насильство, зателефонуйте в поліцію. Людина, яка потерпає від насильства, не завжди може повідомити про злочин або готова викликати поліцію самостійно, тому що кривдник повсякчас перебуває поруч і не дає можливості зателефонувати в поліцію. Не варто вважати, що це не ваша справа, а родина розбереться сама. Дуже часто людина, над якою вчиняють насильство, боїться чи соромиться це визнати і готова навіть терпіти.

Якщо Ви або хтось із знайомих та родичів постраждали від домашнього насильства (фізичного, економічного, психологічного або сексуального насильства) або насильства за ознакою статі, чи стали свідком такого явища, чи існує загроза факту вчинення насильства не мовчіть, звертайтесь за допомогою!

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь