ПРИЙОМ ДОКУМЕНТІВ НА РОЗГЛЯД КОМІСІЇ З ПИТАНЬ ЗАХИСТУ ПРАВ ДИТИНИ
ПРИЙОМ ДОКУМЕНТІВ
НА РОЗГЛЯД КОМІСІЇ З ПИТАНЬ ЗАХИСТУ ПРАВ ДИТИНИ
Особа, яка виявила бажання взяти на виховання в сім'ю дитину-сироту або дитину, позбавлену батьківського піклування, відповідно до Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини, затвердженої постановою Кабінету міністрів України від 24 вересня 2008 року № 866, подає службі у справах дітей за місцем свого проживання:
заяву (від подружжя приймається спільна заява, підписана обома подружжями);
довідку про доходи за останні шість місяців або копію декларації про доходи, засвідчену в установленому порядку;
документ, що підтверджує право власності або користування житловим приміщенням;
копію свідоцтва про шлюб (для осіб, які перебувають у шлюбі);
довідку про проходження курсу навчання з виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, і рекомендацію центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді щодо включення кандидатів до єдиного банку даних;
копію паспорта;
висновок про стан здоров'я заявника, складений за встановленою формою;
довідку від нарколога та психіатра для осіб, які проживають разом із заявниками;
довідку про наявність чи відсутність судимості для кожного заявника, видану органами внутрішніх справ за місцем проживання заявника;
письмову згоду всіх повнолітніх членів сім'ї, що проживають разом з особою, яка бажає взяти дитину-сироту або дитину, позбавлену батьківського піклування, під опіку, піклування, утворити прийомну сім'ю або на власній житловій площі - дитячий будинок сімейного типу, засвідчену нотаріально або написану власноручно в присутності посадової особи, яка здійснює прийом документів, про що робиться позначка на заяві із зазначенням прізвища, ім'я, по батькові, підпису посадової особи та дати.
Строк дії зазначених документів становить дванадцять місяців з дати видачі.
Для розв'язання спору, що виник між батьками, щодо визначення прізвища дитини, відповідно до Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини, затвердженої постановою Кабінету міністрів України від 24 вересня 2008 року № 866, один з батьків подає службі у справах дітей за місцем проживання дитини
заяву,
копію паспорта,
довідку з місця реєстрації (проживання),
копію свідоцтва про укладення або розірвання шлюбу (у разі наявності).
Для розв'язання спору, що виник між батьками, щодо визначення місця проживання дитини, відповідно до Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини, затвердженої постановою Кабінету міністрів України від 24 вересня 2008 року № 866, один з батьків подає службі у справах дітей за місцем проживання дитини
заяву,
копію паспорта,
довідку з місця реєстрації (проживання),
копію свідоцтва про укладення або розірвання шлюбу (у разі наявності),
копію свідоцтва про народження дитини,
довідку з місця навчання, виховання дитини,
довідку про сплату аліментів (у разі наявності).
У разі виникнення спору між батьками щодо участі у вихованні дитини, відповідно до Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини, затвердженої постановою Кабінету міністрів України від 24 вересня 2008 року № 866, один з батьків, що проживає окремо від дитини, подає службі у справах дітей за місцем проживання дитини
заяву,
копію паспорта,
довідку з місця реєстрації (проживання),
копію свідоцтва про укладення або розірвання шлюбу (у разі наявності),
копію свідоцтва про народження дитини.
Служба у справах дітей за місцем знаходження майна надає консультації громадянам з питань підготовки необхідних документів щодо відчуження майна дитини.
Для відчуження майна дитини відповідно до Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини, затвердженої постановою Кабінету міністрів України від 24 вересня 2008 року № 866, батьки, опікуни або піклувальники подають зазначеній службі такі документи:
заяву кожного з батьків (опікунів, піклувальників);
копію паспорта громадянина України, тимчасового посвідчення громадянина України, паспортного документа іноземця;
копію реєстраційного номера облікової картки платника податків (у разі наявності);
документ, що підтверджує право власності (користування) дитини на відчужуване майно;
витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, виданий відповідно до законодавства;
копію свідоцтва про народження дитини;
довідку з місця проживання, про склад сім'ї та реєстрацію або витяг з домової книги;
копію рішення про встановлення опіки над дитиною (для опікунів, піклувальників);
копію рішення про встановлення опіки над майном дитини (для опікунів, піклувальників);
копію свідоцтва про укладення або розірвання шлюбу між батьками дитини (у разі наявності).
У разі виїзду сім'ї на постійне місце проживання за кордон до зазначених документів додається довідка управління (відділу) у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб за місцем реєстрації сім'ї.
Дозвіл на вчинення правочинів щодо нерухомого майна, право власності на яке або право користування яким має дитина надається виконавчим комітетом Сумської міської ради за поданням служби у справах дітей після проведення службою перевірки документів за місцем знаходження майна протягом одного місяця з дня надходження заяви на вчинення правочинів щодо нерухомого майна дитини лише у разі гарантування збереження її права на житло і оформляється рішенням, витяг з якого видається заявникам службою у справах дітей.
Для здійснення правочинів щодо нерухомого майна дитини відповідно до Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини, затвердженої постановою Кабінету міністрів України від 24 вересня 2008 року № 866, батьки, опікуни або піклувальники подають службі у справах дітей такі документи:
заяву кожного з батьків (опікунів, піклувальників);
копію паспорта громадянина України, тимчасового посвідчення громадянина України, паспортного документа іноземця;
копію реєстраційного номера облікової картки платника податків (у разі наявності);
документ, що підтверджує право власності (користування) дитини на відчужуване майно;
витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, виданий відповідно до законодавства;
копію свідоцтва про народження дитини;
довідку з місця проживання, про склад сім'ї та реєстрацію або витяг з домової книги;
копію рішення про встановлення опіки над дитиною (для опікунів, піклувальників);
копію рішення про встановлення опіки над майном дитини (для опікунів, піклувальників);
копію свідоцтва про укладення або розірвання шлюбу між батьками дитини (у разі наявності).
Служба у справах дітей розглядає протягом 10 робочих днів подані документи та з'ясовує наявність (відсутність) обставин, що можуть бути підставою для відмови у наданні дозволу на вчинення правочинів щодо нерухомого майна дитини.
У разі виїзду сім'ї, в якій виховується дитина, за межі населеного пункту, придбання житла здійснюється з урахуванням інтересів дитини.